Aika
28.09.2016
9.00 - 17.00
Paikka
Journalistiliiton kokoustila
Workshopin sisältö
Workshopissa käydään läpi kaupallisen kuvaamisen asioita budjetoinnista presentointiin myymiseen ja toteuttamiseen.
– Puhutaan valokuvaajan työstä, “totuuksia” ja havainnoista sekä onnistumisista & virheistä.
– Puhutaan siitä, miten oma tyyli määritellään ja miten siihen päästään.
– Pohditaan oman luovuuden ja innostuksen ylläpitämisestä.
Workshopissa puretaan Helsingin kaupunginorkesterin kuvaus (yhteensä noin 160 kuvan työ: mainos / potretti / dokumentointi) sekä hankkeen kustannusarvio, valmistautuminen, demot, testit, kuvaus, jälkityö sekä valmistuneen työn markkinointi.
Workhopissa käydään läpi osallistujien portfoliot ja saadaan niistä palautetta.
Taustaa
Marko Rantanen on kuvannut yli 15 vuotta Suomen johtaville mainostoimistoille, yrityksille, lehdille ja tullut useamman kerran palkituksi niistä.
Tuolle jaksolle mahtuvat isot murrokset filmi-digi & stilli-video, ja niistä Marko on poiminut parhaat palat työskentelyynsä. Toimeksiannot ovat olleet hyvin yksinkertaisista tuote- ja ihmiskuvista pitkälle rakennettuihin kuviin ja sitä kautta hän osaa miettiä monimuotoisesti kuvaa, kuvaajaa sekä tilaajan ja loppuasiakkaan roolia.
Tutustu kouluttajan työhön: http://marko.fi
“Ulkomaille muuttamisen johdosta olen miettinyt paljon työtäni ja sen markkinoimista uusille ihmisille. Olen myös käynyt paljon keskusteluja alan ihmisten kanssa ja hankkinut henkilökohtaista konsultointia. Asiat ovat tuoreeltaan mielessä ja siksi ne on hyvä jakaa nyt.”
Mitä tarvikkeita mukaan?
– Muistiinpanovälineet
– Oma Portfolio (sähköinen tai printti)
Workshopin hinta ja ilmoittautumiset
Mukaan mahtuu kahdeksan SFJ:n jäsentä.
Hinta on 150 € + ALV 24 %.
Ilmoittautumiset:
Virhe: Yhteydenottolomaketta ei löytynyt.